Vaken?

Börjar tappa suget för mycket just nu, inklusive tänka.. fundera.. grunna.. saknar vissa saker i livet, som jag fortfarande någonstans inte vill ha men börjar onekligen krisa lite när tankarna faller mot JA just sånt.. det finns en speciell person i mina tankar, som vägrar suddas ut.... Hoppas du har det bra på din sida av tankevärlden. Här fylls den alldeles för ofta över av ångest..

Jag vill, " ville " så grymt mycket förr.. Vill fortfarande men faller tillbaks i samma tankemönster, samma onda cirkel.. Ingen rund cirkel, mer odefinerbar! Går inte att göra den hel , eller kontinuerlig, utan den e  i ständigt utökande FAS och FORM .. Man drar i för många snören på samma gång .. och när man väl hittat rätt snöre, vevat in nästan hela, så har det nötts ner till bristningsgränsen, OCH går AV.. tragik eller magi ? Misslyckanden & motgångar sägs göra en person i slutändan, så hoppas bara man lever nog länge för att få ut något vettigt ur detta liv.. Annars i nästa, eller i nangijala!  tack. 

Kommentarer
Postat av: Patrix

Stor idé att raka sig! de är ju kvinnor som gör sånt.

2008-07-29 @ 15:41:24
URL: http://patrixxx.blogg.se/
Postat av: M

jag är i alla fall vaken, som så många nätter förr!



ibland är man trött. ibland är man bitter. ibland är man båda och då är det bara att bita ihop och vänta på att livet ska bli lite mer än vad det för tillfället är niklas.



för livet är inte rättvist. inte ens närheten till rättvist. och det är så lätt att tänka varför får jag aldrig lika mycket uppmärksamhet som henne? varför bor han i ett finare hus än mig? och varför är inte mitt liv lika lätt som hennes? jag tänker: det är inte rättvist. men stopp, det där är bara själviskt habegär-tänkande. verklig orättvisa har en helt annan dimension. och tiden läker inte alla sår som det så fint heter, den får bara såren att ändra färg och form, känslorna att ändra färg och form.



MEN… trots det.. måste man leva.. eller man måste bestämma sig för om man vill leva! och nu menar jag inte att vakna på morgonen, kila till jobbet och andas lite. jag menar inte att bara finnas. det räcker inte. det är inte att leva. jag tror att leva är att VÅGA. att vara lycklig, att göra sakerna man vill. inga missade chanser, inte vara feg. ta lite risker och våga göra misstag. sluta bry sig om vad alla andra tycker.

ställa sig frågan ”vem lever jag för egentligen?”

låter lätt?

det är det inte!!



men inget har väl någonsin varit det i ens liv.

kämpa på, så kämpar jag tillsammans vid din sida haha ;)



jag saknar dig :(

2008-07-30 @ 01:49:14
Postat av: David

Tänk inte så mkt det gör dej bara ont.. :)

2008-07-30 @ 02:52:52
URL: http://davidmedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0