Mat..

Har många gånger funderat över hur lycklig man kan bli av att äta god mat ! Därav också min nyligt funna förståelse för hur människor kan äta sig feta ! Det finns en logisk förklaring, vetenskapligt framförd och det handlar om glädjeämnen i hjärnan som stimuleras när vi äter! Har relativt länge vetat om detta, och vet själv om att jag lider av för låg seretonin produktion!

" Signalsubstanser är livsnödvändiga ämnen i centrala nervsystemet vilka bland annat reglerar vårt känsloliv och våra ångestreaktioner" .

" Signalsubstansen serotonin har till uppgift att balansera våra känslor och styr mående som hunger, glädje, irritation, ilska, välmående, livslust med mera. "

Det finns piller att äta för detta, även gjort det förr, men jag blev skum på dom så la ner skiten... Kanske dags att återuppta testa igen? " LYCKOPILLER " Får se, frågan är öppen, och svaret är väntande!



Mina vänner i gruppen ri-fa har trixat en låt runt detta ämne  "seretonin " som e döpt till " seretonin abstinens ",
låten finns inte med på denna länk, men ni hittar en låt där som jag gästar, " 3025 ", den e ok den med men diggar personligen seretonin abstinens bättre!



Börjar köra hårdträning fredag, beefcake! tack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0